Hälsa, vård och välfärd 2014

Hälsa, vård och välfärd är kärnverksamheten där jag jobbar. Hur är det med min egen hälsa, vård och välfärd? Välfärden är helt tillfredsställande. Hälsa och vård (egenvård) behöver bli bättre. 2013 har mitt arbete tärt på hälsan och egenvården blivit begränsad. Varje sommar och jul/nyår kommer jag fram till samma sak. Jag behöver bli fysiskt starkare, mer kreativ och gladare. Drömmar om Gården tar vid. I drömmen ingår alltid kallblodiga hästar med lugnt temperament och mycket kraft och styrka. I årsplanen ingår att träna mer och äta mindre socker. Det kan nog många känna igen sig i. Varje år kommer jag fram till att gym, simhallar och yogastudios inte är min grej. Socker tröstäter jag på kvällarna. Som ett gift.  Det är svårt att motivera mig att hämta energi inomhus med främmande människor, trånga utrymmen och öronbedövande ljud i alla dess former. Vid 53 års ålder kan jag stå för att mitt sociala behov tillfredsställs via arbete. Jag erkänner att jag till och med får en lätt överdos. Jag flyr in i min lägenhet och drömmer om djur och natur. Nu är det dags att ta mina drömmar på allvar.

2014 köper jag en häst.

Jag vänder på kuttingen och börjar med häst och hamnar såsmåningom på min egen gård.

För att få en förändring måste man göra något annorlunda. Jag ska inte tvinga mig till gympapass inomhus.

Nu vill jag ha eneregi, nya muskler och sensibel kommunikation.

Om Madeleine Scherlin

Jag som skriver här heter Madeleine Scherlin. Visionen för Gottfridastugan är att skapa en harmonisk plats för samtal och skrivande. Jag är själv chef och har jobbat med ledarskapsutveckling i många år. Här ska Lidingös chefer och ledare uppleva konstruktiva samtal som ökar förståelsen för andra och sig själva. Man kan komma i träningskläder, eller efter jobbet, ta med hunden och också njuta av en sprakande brasa och gott fika.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

