Göra gemensam – ett år senare

2013 års ledstjärna hade jag glömt när jag läste det idag. Det är också det som givit mig mest utmaningar, störst misslyckanden och insikter detta år. Detta att KOMMUNICERA. Det har – trots goda intentioner – fallerat. Jag har befunnit mig i en låda av arbete. En främmande låda med nya upptäckter under varje sten, vrå och hyllplan. Upptäckter som krävt att varje del av min tankeförmåga, intuition och känsla har gått åt till att förstå färgen på väggarna, stämningar, skrivna och oskrivna regler. Ett myller av människor med vitt skilda intressen, behov, personligheter, krav och förväntningar. Jag har efter min begränsade förmåga pendlat mellan att vara Linkworker, till fender, till critical friend, till den som puttar människor ur offerkoftor och sjukdomsvinster, till beslutsfattare, utförare och med lite självömkan också den som låtit sig bli använd när andra inte vågar stå upp för det som är konfliktnära eller obekvämt. Och jag har varit trött på kvällar och helger. Så in i bomben trött att det enda jag orkat är att se på Veckans brott, Downtown Abbey, Antikrundan, Antikmagasinet, Bonde söker fru och Solsidan. En och annan dokumentär och naturprogram. Med detta vill jag härmed be om kollektiv ursäkt för all frånvaro till människor jag skulle ha velat ha pratat med. Träffat, gjort något för. Mycket mer. Anmari, Maria, Gulten, Ylva, Erica, Lena, Nichlas, Jaana, Stephanie,  Melina, Ingeborg, Helene, Kicki, Nichlas ..Några nämnda och ingen glömd.

Nu ska jag och Mikey ut i den saknade solen och fundera över nästa års ledstjärna. Kommunikation står kvar men jag behöver förändra en del i mitt. Förbättra kommunikationen är det bakläxa på.

Kram

Om Madeleine Scherlin

Jag som skriver här heter Madeleine Scherlin. Visionen för Gottfridastugan är att skapa en harmonisk plats för samtal och skrivande. Jag är själv chef och har jobbat med ledarskapsutveckling i många år. Här ska Lidingös chefer och ledare uppleva konstruktiva samtal som ökar förståelsen för andra och sig själva. Man kan komma i träningskläder, eller efter jobbet, ta med hunden och också njuta av en sprakande brasa och gott fika.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

