Ett samtal från sonen

Idag ringer Teddy och frågar efter tips hur han och Phillipa kan laga oxfilé. Det är värsta extrapriset och han har fått pengar tillbaka på skatten. Han är glad och pratar på om hur kul det är att vara i skolan. Han är nöjd med en insats på engelskan och har fått beröm av läraren. Trots att läraren är direkt dålig har han bestämt sig för att vara en bra student.  Det är ren och sann lycka att få ett sådant samtal. Det är äkta och oförställt.

Man kan inte få allt och jag är tacksam för allt jag har fått. Så sade Margot Wallström i en intervju och det har hängt kvar. Jag tänker ofta på att jag saknar en livskamrat. Det har mildrats sedan jag fyllt 50 och tankarna har mer och mer övergått i att vara tacksam för det jag har och öppen för möjligheter. Min lycka idag:

* att ha fött och fostrat tre friska, fantastiska, begåvade och kärleksfulla barn

* att alla har bra bostäder

* att stugan på Grönsta gärde finns

* att min mamma är frisk och snäll

* att Mikey, Jasmines Chihuahua, har kommit in i mitt liv

* att jag har vänner

* att jag har ett bra jobb i en kunskapsintensiv och stimulerande miljö med spännande och vänliga människor

* att jag är frisk kan motionera varje dag genom att cykla och jogga

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

