30 dagar …

i den Stolta Fristaden Eskilstuna. En passage och milstolpe i mitt liv. I en trivsam liten lägenhet bakom Kloster kyrka har jag hittat en fristad. En märklig upplevelse att finna sig själv i ett rum och kök med en liten hund på cykelavstånd till universitetet. Precis som för  30 år sedan bara att nu jobbar jag på universitetet och hunden heter Mikey och inte Gottfrid. Då var jag 22 år och flyttade in i min första egna lägenhet. Jag var lycklig över att själv få bestämma vilka flingor jag skulle äta och vilken tandkräm jag borstade tänderna med (Kalas puffar istället för Havre fras och Colgate istället för Dentosal). Nu är jag lycklig för mina egna handdukar som alltid hänger på samma ställe – torra och fina – som när jag gick hemifrån. Jag borstar tänderna med Dentosal och skulle aldrig drömma om att äta Kalas puffar … Det vardagliga jag uppskattar mest är cykelvägen, närheten till jobbet, och enkelheten som en liten stad erbjuder. Mikey är hos dagmatte och jag leder en stab som ansvarar för ekonomi, personal, studievägledare, lärarstöd och studiedokumentation. Det är det roligaste jobb jag någonsin haft. Rörligt, ansvarsfullt, mycket kontakter med människor, spännande verksamhet och mycket att göra. En stabil och engagerad arbetsgrupp med människor i en miljö som bäst kan beskrivas som vänlig och kunnig. Här är bilder från min nya vardag!

Lägenheten

https://www.youtube.com/watch?v=wYm_HrLrvGc&feature=my_favorites&list=FLP6nBKbmwzV-W3pn0TIK4wA

Nya snittblommor varje vecka

 

 

 

 

På väg till dagmatte i cykelkorg

 

Mitt nya arbetsrum

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

