Logistik, praktik, action

Ja, det är vad den senaste månaden handlat om för min del.  Nytt jobb. Sålt en lägenhet. Köpt två lägenheter. Bytt en lägenhet. Allt det praktiska ockuperar tankarna och mitt invanda sätt att reflektera, läsa och skriva har satts på undantag. Det är skönt att lägga Hemnet, Blocket och Lägenhetsbyte åt sidan. Nu tar nya tankar plats. VAD HAR JAG GJORT?! Vi ska flytta. Och jag ska inte längre trampa cykeln till KTH eller springa min runda på morgonen. Tryggheten svajar. Hur kommer det att bli?

Stugan finns kvar till stor lycka. Jag förlorar inte min älskade skog och oasen i livet. I våras planterade jag massor med ringblommor och resultatet har blivit EN. Är inte det förunderligt? En endaste liten ringblomma visar sig just nu. Varför orkar den när ingen annan av de hundra orkade? Den ser lite solitär ut omgiven av alla sina frökompisar. Det är ett tecken. Vi är på rätt väg!

Om Madeleine Scherlin

Jag som skriver här heter Madeleine Scherlin. Visionen för Gottfridastugan är att skapa en harmonisk plats för samtal och skrivande. Jag är själv chef och har jobbat med ledarskapsutveckling i många år. Här ska Lidingös chefer och ledare uppleva konstruktiva samtal som ökar förståelsen för andra och sig själva. Man kan komma i träningskläder, eller efter jobbet, ta med hunden och också njuta av en sprakande brasa och gott fika.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

