Semesterspontanitet

Den fina antika schäslongen i stugan har inte känts helt rätt. Den kom till för att den var tidsenlig med skrivpuppeten, rätt i färg och kan funka för chefssamtal. Det blir att man sitter i köket och pratar. Saknaden efter något riktigt bekvämt att krypa upp eller sova middag har funnits. Nu gjorde jag slag i saken. Schäslongen tog Stockholms Auktionsverk emot (för att ”den var lite söt”). Lite väl spontant köpte jag en vit soffa med bara ögonmått. Spänd förväntan och oro när jag och Teddy skulle hämta den. Det var förvisso inte mer än en kilometer från stugan så i nödfall hade vi burit den. Skulle den gå in i bilen och sedan i stugan. Den satt som en smäck! En pusselbit, sista sudoko draget. Fram åkte den 25 år gamla pälsen och det är inte bara Mikey som njuter av det mjuka …

Det är Anmari som inspirerat mig till att våga plocka fram vurmen för päls igen. När hon kom på  middag iklädd sin nya superläckra pälsväst blev Mikey så förälskad att han höll på att krypa ur skinnet. De fann varandra!

Lite reakrukor pryder verandra trappan nu när presenningen är borta 🙂

Jag har fått 20 säckar ved levererade. Alltid en risk med kvalitet men den här gången lyckades det riktigt bra. Framkört och klart för 50 kr säcken. Supertorr, lätt och spröd björkved. Stor lycka. Johan hjälpte mig med att lägga de på vinden. Han hittade övergivna fågelbon i stegen som hänger på baksidan av huset!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

