Lathörnan och nytt möte

Som hemma hos Carl och Karin Larsson har min köksoffa blivit min lathörna där jag tillbringar timmar åt läsning, radiolyssnande och sömn. Carl Larssons tavla är så fin att titta närmare på och ta in detaljerna i spåren efter vila.

 Idag har jag läst Åsa Linderborgs barndomsskildring ”Mig äger ingen”. En mycket välskriven, varm och humoristiskt allvarlig beskrivning av uppväxten med sin ensamstående metallarbetande pappa. En alkoholist som älskar sin dotter över allt, är snäll och arbetslojal samtidigt som han har nollkoll på hygien och matrutiner. En annorlunda och berörande skildring som är väl värd att läsas av alla.

Lena kom och hälsade på med Schäferblandisen Akira. Akira kommer en vecka i slutet av juli. Som tidigare Schäferägare kommer alla minnen tillbaka. Påtagligt annorlunda respons från joggare. Det är bara med svarta stora hundar, och i synnerhet Schäfer, människor uppmanar en att koppla hunden… Diskriminering säger Malou och jag håller med. Akira är en fin hund och hade fullt sjå att hålla Spike på avstånd från rumpan. Spike har lite gentlemannamaner att träna på … I all välvilja. De gick annars bra ihop.

På kvällen kom Alexandra och hundarna gör sitt bästa för att charma!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

