Jag blir en bekymmerslös

12-åring nu när hundkollot är i gång på allvar. Mikey – the king and dancer, Spike – the player and biggest and Saga the all of everything – är nu gänget jag får förmånen att umgås med på nära håll i ett par veckor. Idag är första dagen vi blir till. Spike vägrar gå i trappan till verandan. Frolic och kompisarna hjälper inte. Han blir fastbunden men han rycker loss sitt halsband. Sista försöket gick han ett trappsteg. Jag tror på framgång i morgon.

Promenaden hem var full av vatten. Saga är den enda hund jag sett som simmar fjärlissim. Hon fick med sig Spike på allt. Han bangar inte. Mikey vill ha ordning och reda men håller sig lugn utom när han blir trampad på eller hoppad över.

Spike är så STOR! Saga blir som en cocker spaniel bredvid honom. Alla har nu funnit sina roller och är så snälla mot varandra. Det är hur gulligt som helst. På sista kvällspromenaden mötte vi en igelkott. Spike markerade men höll sig på avstånd. Nu väntar natten. Min plan är att Mikey sover i sängen, Saga i sin korg i sovrummet och Spike på filten utanför sovrummet. To be contiuned.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

