Utflykt till Lilljansskogen

Idag hade jag avslutningslunch för mina medarbetare. Utan deras engagemang, kompetens och tolerans för min frånvaro hade jag inte kunnat börja med hundhemmet en vecka tidigare än jag tänkt. Jag kunde helt enkelt inte motstå Saga och Mikey och har avstått några möten som Karina, Kristina, Sofia och för all del alla andra täckt upp för och genomfört på bästa sätt. Jag läste ett citat på twitter idag ”Tips till chefer:du är inte en vidare bra chef när du flåsar dina medarbetare i nacken, och inte litar på att de gör sitt jobb utan din närvaro”. Tack – Ni är bäst! Lunchen var supergod. Chilimarinerad lax, potatissallad, grönsallad med körsbärstomater och champinjoner toppat med olivolja och flingsalt, mandelknäcktårta, jordgubbar och chokladpraliner.

Hundarna och jag tog en promenad i Lilljansskogen och det var ett sant äventyr. Saga hittade förstås en bäck och några träsk att bada i. Mikey visade ytterligare sin storhet genom att låta en grupp dagisbarn klappa honom. Han lades sig på rygg och lät sig klias på magen. Då fick jag hålla Saga på avstånd för hon var lerig och uppspelt. Vi gick till rastgården och där kunde hon släppa loss med en 13 veckors Rhodesian ridgeback. Den rasen är lite lat så hon lyckades inte få fart. En två-årig boxer däremot drog upp tempot till Sagas förtjusning. Mikey träffade hästen och en STOR jaktgolden. Det är mycket träning med sitt och sitt kvar och det går otroligt bra. De är rejält trötta efter dagen och kvällen är lugn. Kvällspromenaden blev koppelträning för Saga och att inte skälla på passerande hundar för Mikey. De får godkänt, men mer finns att förbättra.

 

Om Madeleine Scherlin

Jag som skriver här heter Madeleine Scherlin. Visionen för Gottfridastugan är att skapa en harmonisk plats för samtal och skrivande. Jag är själv chef och har jobbat med ledarskapsutveckling i många år. Här ska Lidingös chefer och ledare uppleva konstruktiva samtal som ökar förståelsen för andra och sig själva. Man kan komma i träningskläder, eller efter jobbet, ta med hunden och också njuta av en sprakande brasa och gott fika.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

