Full fart

Idag kom Saga! Vilken härlig tjej. Matte Tuula och jag skrattade gott när hon kastade sig i diket där det samlats ordentligt med vatten efter alla skyfall. Hon är ett sant yrväder på tomten och Mikey fick jobba hårt på att hålla henne på behagligt avstånd. Det var med stor nyfikenhet och lite oro jag tog in dem i stugan. Det var hur lugnt som helst. Tystnaden, stugvärmen och all utomhuslek fick nog båda att slappna av. Jag bakade mitt första bröd och NJÖT av friden. Matilda, Philip och mamma kom och vi var förstås helt betagna i hundarnas äventyr. Roligt blev det vid havet när Saga fullständigt släppte loss. Mikey doppade tårna och gick ut på bryggan. Det vågade inte Saga. Men kasta sig från ”stup” och rumla runt i dikvattnet det vågar hon. Sedan utslagen. Väl hemma i lägenheten är de jättefina mot varandra. Vi har just kommit in från sista kissrundan och de var inte en meter i från varandra och båda var helt lugna. De verkade trivas. De är så fina ihop och jag är så GLAD. Nog har jag längtat efter hundar men att jag skulle få sina fina hundar som är så gulliga mot varandra och mig hade jag inte kunnat drömma om. Vilken kanonstart på Hundhemmet!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

