Djupt berörd av vacker hyllning

Mina barn är skismässobarn sedan de var riktigt små. Vi har tappert kämpat oss igenom många, många år och lika mycket har jag känt mig otillräcklig och de varit förlåtande och bidragit till kärlek och glädje. Något måste jag ha gjort rätt för idag är de är alla nu vuxna fina, välmående, kärleksfulla och har klarat att ta vara på sin begåvning och göra något av sina liv. Jag är så stolt och ödmjuk. Idag vill jag berätta vad resultatet kan bli om man är sann mot sig själv och gör så gott man kan varje dag. På ett kort med körsbärsblommor står det; ”Stort grattis kära mamma! Du växer i mina ögon för varje år som går. Du tar hand om dig själv, gör gott för dig själv. Du blir klokare, visare och mer medveten om dig själv och tillvaron. Jag är så stolt och imponerad av ditt mod och din vilja. Samtidigt som du tar hand om dig så är du också världens bästa mamma för mig, Teddy och Matilda. Jag känner mig lyckligt lottad som har dig som mamma, som har dig vid min sida. Jag älskar dig för att allt du är, för allt du står för och för allt du lärt mig. Vi för alltid! ♥♥♥ Malou”.

Jag är varm och tacksam över en fin dag, litet växthus från Matilda och Philip, brev från Teddy, världsatlas (som vi har letat efter den gamla!) från Malou, kudde och löparpants från mamma, trädgårdsredskap från Johan och härligt umgänge med kusin Ollie och Rebecca. Tack alla!

Om Madeleine Scherlin

Jag som skriver här heter Madeleine Scherlin. Visionen för Gottfridastugan är att skapa en harmonisk plats för samtal och skrivande. Jag är själv chef och har jobbat med ledarskapsutveckling i många år. Här ska Lidingös chefer och ledare uppleva konstruktiva samtal som ökar förståelsen för andra och sig själva. Man kan komma i träningskläder, eller efter jobbet, ta med hunden och också njuta av en sprakande brasa och gott fika.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

