Den 5:e årstiden

Både vår och vinter. Kompakt isgata på vissa partier i skogen. Och kratta på tomten i värmande sol. Idag plockade jag ner Buckans stall, stålborstade vedspisen och vårstädade på tomten. Jag vet helt ärligt inte om jag gör rätt när jag krattar undan fjolårslöv men det blir iallafall fint tycker jag. Som att kamma ut ett riktigt buskigt och tovigt hår. En jourhavande biolog på naturmorgon sa att snödroppar inte räknas som äkta vårtecken för de har vi planterat in. Tussilago däremot, det är den svenska naturens egen och det är först när tussilgao syns i dikena som det är vår på riktigt. Jag blev glad när två  hundar, Majken Cavalier king charles och Smulan obestämd liten terrier,  trotsade sina mattar och hussar och busade runt på tomten och hoppade upp på mig för att bli klappade. Eller glad .. jag blir lycklig av det. Tycker det är trist med alla väluppfostrade hundar som håller tillbaka som mycket bus.

Om Madeleine Scherlin

Jag som skriver här heter Madeleine Scherlin. Visionen för Gottfridastugan är att skapa en harmonisk plats för samtal och skrivande. Jag är själv chef och har jobbat med ledarskapsutveckling i många år. Här ska Lidingös chefer och ledare uppleva konstruktiva samtal som ökar förståelsen för andra och sig själva. Man kan komma i träningskläder, eller efter jobbet, ta med hunden och också njuta av en sprakande brasa och gott fika.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

