Inspiration och eftertanke

Vissa människor bidrar i ens liv. Jaana och Stephanie är sådana i mitt liv. Jag känner mig som lillasyster i deras kloka sällskap. Två mogna och färgstarka kvinnor som tillhör den sällsynta mängden som i själ och hjärta stöttar andra till framgång och växande. Om nu framtiden ligger i våra egna händer så behövs ändå en rejäl dos disciplin, avsaknad av själdestruktivitet, just do it och tålamod. Jag tar med mig att vi får precis den information och vad vi behöver för att göra bra val varje dag. Bra val för att förtsätta vara sin egen och andras bästa vän och läromästare och för att frigöra kreativitet. Tack kära systrar för rikt umgänge!

Fiskgryta, chokladfoundue, fina presenter och mycket disk. För första gången inomhus till stearinljus. Och det funkade jättebra. Har för övrigt kommit på att stearinljus är överlägsen fotogenlampor som bara tar slut hela tiden .. Ger ändå nästan lika bra ljus.

Och att inte stoppa in för mycket bränsle (papper) i vedspisen. Jag höll på att röka ut oss allihopa och var nära att ge upp. Lesson learned!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

