Morgonstund

Natten har varit vindstilla och varm. För varm för att elda i vedspisen. Jag sov i pyjamas och med pälsfäll och vaknade 04.53 i behov av svalka. Missade en del av mörkret och spänningen eftersom jag somnade direkt när jag lade mig för att lyssna på Patrik Sjöbergs sommar. Morgonen hade allt jag önskar mig. Stillhet, natur, djur, thé, varmt bröd och Naturmorgon i P1.

Karin och Olle, det äldre paret som kände Laina, fick vila en stund i soffan ute för Olle fick svårt att andas. Kom på att jag ska hänga en kåsa vid vattenkranen om någon i nöd behöver vatten. Hus koltrastarna har inte synts till och jag känner mig lite ledsen för det. Hans sång var en stor glädje.

Glädje är också att ta emot gäster; Johan, Tuva och Ida tittade förbi och förgyllde en stund ..

 

Också ekorrunngarna som idag visat sig vara två. Helt galet energiska. Ofattbart att den ena satt stilla så länge att jag kunde närma mig med kameran. Ibland hoppar de flera meter mellan träden ..

Om Madeleine Scherlin

Jag som skriver här heter Madeleine Scherlin. Visionen för Gottfridastugan är att skapa en harmonisk plats för samtal och skrivande. Jag är själv chef och har jobbat med ledarskapsutveckling i många år. Här ska Lidingös chefer och ledare uppleva konstruktiva samtal som ökar förståelsen för andra och sig själva. Man kan komma i träningskläder, eller efter jobbet, ta med hunden och också njuta av en sprakande brasa och gott fika.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Morgonstund

  1. Kaj skriver:

    Oj – vad trevligt o fint – glad om jag får komma på besök – hade ingen aning om detta projekt : ) väldigt trevligt – Kram från Kaj

Kommentera

