Drömliv

Bli lycklig först så kommer resten till dig …

Kajsa Ingemarsson och Karin Nordlander har skrivit ”Drömliv” och jag lyssnar mig igenom boken idag.

Att skilja ut kroppen, sinnet och själen har länge varit en självklarhet för mig. Att medvetet utvecklas varje dag har funnits i mitt liv i sjutton år. Att lyssna på min inre röst och vara uppmärksam på intuitionen samtidigt som jag kämpar med ett megaego som ofta tar mig ut på kräftgång hör till vardagen.

Något riktigt intressant fastnade ur Kajsas berättelse. Hon sade upp sig för att prova på att göra radio och TV. En projketanställning på 50% under tre månader som hon bestämt sig för att tacka nej till. För hon jobbade i statsförvaltningen med fast månadslön och sex veckors semester. Det var först när hon kom tillbaka från semestern med sitt beslut som hon kände i dörren att ”här kan jag inte vara” och några dagar senare sade upp sig. Det intressanta – och som fångat mina tankar – är hennes reflektion så här 10 år senare. ”Tänk om jag  hade vetat … Och hur hade jag i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig vilka dörrar det öppnade”.

Jag börjar bli ordentligt nyfiken på vad det är jag inte vet om vad som skulle hända om jag tog steget och hoppade ut i det fria yrkeslivet …

Nya blommor..

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

