En ny upplevelse av hantverkare

Jag har mött dugliga, ansvarstagande och hjälpsamma hantverkare idag. Kjell jobbade övertid igår och packade omsorgsfullt in huset i en presenning fast väderprognosen sa sol, sol, sol. Han heter Kjell Bardh så att alla vet. Sedan kopplade han ihop mig med plåtslagaren så att vi kunde diskutera tätning, skorstenskåpa och material som ska ligga under vedspisen och kaminen. Han heter Kjell Nilsson och finns på Förrådsvägen på Lidingö. Det samtalet ledde mig ur stress när han förklarade vad som behövdes göra nu och vad som kan vänta så att jag kan lägga golvet innan slutlig montering av kopparplåten. Jag berättade att jag bodde i Sticklinge i en lägenhet och att stugan var mitt förlängda vardagsrum med trädgård. ”Du ska bli författare” sa han och jag tappade hakan och frågade hur han visste det. ”Det visste jag inte men jag har god självkännedom”. Som om inte det var nog så mejlade jag Spisgubben i Bromma för Kjell sa att jag behöver en inmurningsdos till imorgon. Lite dålig framförhållning men Spisgubben ringde upp vid nio tiden ikväll och sa att om han fick exakta måtten så kunde han göra den ikväll färdig att hämtas imorgon. Jag tror inte det är sant! Jag kopplar ihop  Kjell och Spisgubben och fick just bekräftat att de är överens och att jag kan hämta den och en spiskrok och spade imorgon. Har aldrig varit med om något liknande. Må vara att jag är ensam okunnig kvinna som litar på dem och ställer nyfikna, ärliga frågor, och isåfall så hjälper det att få ett bra samarbete. Jag är iallafall hur nöjd som helst. Även med hantverkare Teodor som här tagit sig an golvet i pentryt.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

