Långsamhetens lov

Det har blivit ett litet uppehåll i renoveringen. Muraren Kjelle har varit sjuk och Malou har tagit studenten. En magisk dag och mina tankar har varit helt uppe i förberedelser och att njuta av hennes lycka och framgång. Jag infogar en liten blomma som jag hittade på tomten idag till hennes ära..

Det är en koltrast som häckar och jag har döpt henne till Laina. Tyvärr har jag ingen bra bild på henne. Ska försöka fixa en lagom till när ungarna kläcks. Så här ser skorstenen ut just nu;

Jag har beställt väggpanel, pärlspont, från Kiruna som ska sitta i pentryt. Funderar på att klä in alla väggar i panel. Jag har blivit inspirerad av bilder från början av 1900-talet där hus på landet hade mycket panel. Det ger en ombonad och harmonisk känsla. Särskilt om den är målad. Nu blir det nog mest vitt eftersom stugan är mörk till sin natur. Jag längtar till lite lugnare tempo och att få vara där länge…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

