Mer än bara ormar i paradiset

Jag bor in mig. Delar just nu stugan med en häckande fågel. Så söt. Och jag har ingen kunnat identifiera den. Kan vara Björktrast men de ska häcka i boskålar av lera i grenklykor. Kanske Stare. Stämmer med näbb, storlek och häckning men jag har ingen bild av honan. Jag använder kikaren och boken flitigt. Det är så kul. Andra observationer som är mindre roliga är närmaste grannen som ”lekte med en motorcykel” enligt muraren Kjelle. Han kör sin fyrhjulsdrivna jeep över gräset upp på tomten. En annan observation är att minst två löpare per dag passar på att kissa i dungen mellan parkeringen och stugan. Idag var det en som spydde ljudligt också. Sedan har Kjelle också konstaterat att husets grund måste stärkas. ”Du behöver gjuta nio plintar som lyfter huset, du vet det svajar i golvet när man går, kom ska jag visa dig”. Och jag ser och jag förstår. Det känns lite fånigt att vara så okunnig på sådant som nog får räknas till allmänbildning … Så här långt har vi kommit:

Och jag kör skräp! Bilen George är världsbästa sopbilen. Så här ser det ut när jag kommer om kvällarna:

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

