Nu börjar det på riktigt

Nu är alltingbetalat och klart! Det var pirrigt att åka till stugan för att kliva in som ägare. Efter veckor av avvaktande och respekt kliar det i fingrarna att få komma igång. Rauno hade skrivit ett rart meddelande ”Till Madeleine, Du är en underbar kvinna som tar över mitt gamla Torp. Du är värd det här stället. Jag är så glad för din skull. Var Glad! Vännen Rauno” Berörande. Jag är så lycklig för det här.  Och jag började röja. Sorterade allt i olika högar som skulle slängas, glas, metall, textil, papper.  Känner stor respekt för Laina och kommer att spara några utvalda saker som ska finnas kvar i stugan. En orm hälsade mig välkommen …. Först blev jag illa till mods sen tänkte jag att min rädsla handlar om okunskap och ovana. Det var en snok. Och det är bra säger min bror för då finns det inga huggormar. Snokar är snälla. Också  planterade jag min solros som jag fick av mina kära medarbetare och chef

Också måste jag visa min VOLVO. Köpt för att frakta skrot men funkar även till Willys! 6.000 kr inklusive 45 liter bensin och skatt betald till 1 april. Inte illa va!

Om Madeleine Scherlin

Jag som skriver här heter Madeleine Scherlin. Visionen för Gottfridastugan är att skapa en harmonisk plats för samtal och skrivande. Jag är själv chef och har jobbat med ledarskapsutveckling i många år. Här ska Lidingös chefer och ledare uppleva konstruktiva samtal som ökar förståelsen för andra och sig själva. Man kan komma i träningskläder, eller efter jobbet, ta med hunden och också njuta av en sprakande brasa och gott fika.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nu börjar det på riktigt

  1. Agneta skriver:

    Grattis till ditt fina ställe, det ser ut som du kan tillbringa många underbart fina stunder där! Kram

  2. RoL skriver:

    …men det där med snok vs huggorm har jag egentligen ingen aning om… det var dock ett bra sätt att göra barnen lite mindre oroliga i leken på Grytö…

Kommentera

