Magi

Hur ser magin i människors liv ut? Enkelhet kanske, när allt går lätt och rätt. Vägen till Gottfridastugan är kantad av märkliga händelser. ”Sånt som inte händer”. Och plötsligt händer det. Efter att jag svarat via mejl på annonsen så blev det tyst. Ingen information om visning eller svar på frågor. En dag fanns ett meddelande på telesvar. Jag ringer upp. Vi har samma uppfattning om hur stugan ska skötas. Han ringer på kvällen igen och säger ”Det är du som ska ha stugan”. ”Människor ska få sina drömmar uppfyllda”. ”Du förtjänar ett gott liv”. Så overkligt att en obekant röst kan tala till en med sådan övertygelse och värme. Med så stora ord. Kärlek, drömmar…

En dag i stugan så ser jag en bonad på väggen som föreställer ett fjäll, renar och hjortron. Jag vänder på den och ser ”En kvalitetsprodukt från Frösö Hantverk”. Jag ryser. Jag är Frösöflicka och känner starkt för min födelseort. Jag känner mig välkommen.

Om Madeleine Scherlin

Jag som skriver här heter Madeleine Scherlin. Visionen för Gottfridastugan är att skapa en harmonisk plats för samtal och skrivande. Jag är själv chef och har jobbat med ledarskapsutveckling i många år. Här ska Lidingös chefer och ledare uppleva konstruktiva samtal som ökar förståelsen för andra och sig själva. Man kan komma i träningskläder, eller efter jobbet, ta med hunden och också njuta av en sprakande brasa och gott fika.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Magi

  1. RoL skriver:

    Snacka om att få ett tydligt tecken – det går ju inte att tolka det på annat sätt än att det verkligen var Du som skulle ha stugan…

Kommentera

