Se blomman …

Det har kommit upp blå och rosa små blommor framför huset. Genant att inte veta vad de söta liven heter. Kanske Trädgårdsveronika och Tandrot?

Lillekonvalj finns framför och under verandan. Jag längtar tills de slår ut för det är en ljuvlig doft. Jag får den alltid på min födelsedag!

Ett gott råd jag har fått är att bo in mig i stugan och lyssna till vad den säger innan jag väljer vad som ska göras. Det är verlkligen så att huset kan tala. Och det är mycket att göra. Frågan är hur. Jag såg annonsen på Blocket när jag letade efter fritidshus att hyra. Det skulle vara enkelt och litet. Gärna ostört läge och nära hästar. Det tog en stund innan annonsen om ”kolonistuga på Lidingö” sjönk in. Sedan har jag hängt här en del tidiga mornar fram till visningen den 27 april. Nu närmar jag mig insidan och där har tiden stått stilla sedan 1979.

Se själva!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Se blomman …

  1. RoL skriver:

    Tänk alla okända fåglar som nu kommer att dyka upp vid Ditt lilla torp – jag gissar att Du kan samla rejält många ”tomtkryss”…

    …bara Du lär Dig vad fåglarna heter!

Kommentera

